صادرات فرآورده های نفتی ایران سیر صعودی داشته است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'جلیل سالاری' چهارشنبه شب به خبرنگاران در زاهدان افزود: با اجرایی شدن اهداف دولت در توافق با كشورهای همجوار و توسعه صادرات فرآورده های نفتی در 11 ماه گذشته؛ 47 درصد در صادرات بنزین، 100 درصد در صادارت نفت سفید، 363 درصد در صادرات نفت گاز، نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشتیم.

وی با بیان اینكه هم اینك مجموع صادرات روزانه پنج فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت گاز، نفت كوره، نفت سفید و گاز 38 میلیون لیتر است، گفت: از مجموع 115 میلیارد لیتر فرآورده ای كه سالانه در داخل كشور جابجا می شود، سهم حمل و نقل جاده ای با كمك هشت هزار و 500 نفت كش فعال و 507 پیمانكار معادل 21 درصد است.

وی بیان كرد: حمل و نقل فرآورده های نفتی مصرف داخل از طریق ریل فقط چهار درصد است كه این رقم باید افزایش یابد، همچنین 67 درصد انتقال فرآورده ها از طریق خط لوله انجام می گیرد.

وی با بیان اینكه در اجرای طرح جدید انتقال نفت (صادرات و واردات) از طریق دریا و از بندر اقیانوسی چابهار افزایش خواهد یافت، افزود: با هوشمند شدن عرضه سوخت و هدفمندی یارانه ها 13 درصد درمصرف گاز مایع، پنج درصد در مصرف بنزین، 17درصد درمصرف نفت سفید، 9 درصد درمصرف گازوئیل و 39 درصد درمصرف نفت كوره صرفه جویی حاصل شده كه معادل پنج هزار و 830 میلیارد تومان است.

وی گفت: با ساخت 825 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده /CNG/ در كشور، ایران به لحاظ شمار جایگاه ها درجهان رتبه چهارم را كسب كرد و با افزایش طرحها تا پایان سال به رده دوم دنیا خواهیم رسید.

این مقام مسئول اظهار داشت: با نگاه عدالت محور دولت و توجه به مناطق كم برخوردار، وزارت نفت مكلف شد زیرساخت های حمل و نقل ریلی حامل های انر‍ژی را در سیستان و بلوچستان فراهم كند.

وی ادامه داد:‌ با راه اندازی ایستگاه صحرایی تخلیه مخزن دار راه آهن زاهدان سالانه از تردد 13 هزار دستگاه نفتكش جاده ای جلوگیری و در نتیجه از هدر رفت پنج میلیون لیتر نفت گاز مصرفی نفتكش ها ممانعت خواهد شد.

سالاری انتقال گاز مایع از طریق خطوط ریلی به سیستان و بلوچستان و توسعه صادرات انواع فرآورده های نفتی از انبار نفت زاهدان به كشورهای همسایه جنوب شرق ایران را از جمله برنامه های آتی شركت ملی پخش عنوان كرد.

7315/2729/330





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: